2015. augusztus 16., vasárnap

Lecsós tökpörkölt sajtos burgonyapürével

Tökből már főztem-sütöttem korábban is, de a tökpaprikás visszatérő kedvenc lett.


Nemrég kaptunk egy tököt, eltettük a kamrába hogy majd valami lesz belőle, aztán majdnem meg is feledkeztünk róla. De ma beteljesült a sorsa, tökpörkölt lett belőle. Mégpedig nem is akármilyen. 

A tököt meghámoztam, kettévágtam, a közepét kikapartam egy kanál segítségével, előbb hosszában szeltem 1-1,5 cm-es csíkokat belőle, a végén meg felkockáztam. A hagymát megpirítottam olajon, közben a paprikát is dobáltam rá és mikor már kezdett pirulni, hozzáadtam a tök-kockákat is. Amint puhulni kezdett, rádobtam a paradicsomot is és hagytam hogy jól összeérjen. Közben ízesítettem vegetával, bazsalikommal és rozmaringgal.

Ezalatt a krumplit is elkészítettem majnem hagyományos módon, annyi csavarral, hogy miután leszűrtem, hozzáadtam egy nagyobb darab sajtot (amit előtte szépen lereszeltem) és tejjel-vajjal jól krémesre kavartam. 

Mivel szeretem a kaját gusztusosan tálalni, kis olajban párizsi kalapocskákat sütöttem ki és a pörkölt meg a köret közé illesztettem. 

Elkészítettem:

• egy nagy tökből
• egy fej vöröshagymából
• három közepes tv paprikából
• három nagyobb paradicsomból
• kis olajjal illetve fűszerekkel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése