2013. március 23., szombat

Házi mogyorókrém

Azokra a napokra gondolva fogtam a csokikrém elkészítésébe, amikor nincs itthon csoki.


Hozzávalók:
  • 170 g sótlan mogyoró
  • 170 g tejcsoki vagy kakaópor
  • 17 dkg cukrozott sűrített tej
  • 17 dkg vaj
  • cukor (ízlés szerint)
  • víz (a kakaós verzióhoz több)

Eredetileg tejcsokiból készült volna, de aztán a gazdaságosabb verziónál kötöttem ki. De mindent csak szép sorjában.
Először is a mogyorót ledaráltam, hogy ne egész darabokban keverjem hozzá. A kakaót a sűrített tejjel gőz felett elkezdtem olvasztani. Vizet, cukrot is adtam hozzá, így azért egyszerűbb volt krémszerűvé varázsolni. Hozzáadtam a mogyorót is, majd a legvégén a vajat is elkevertem benne. Majd üvegbe öntöttem, hűtőbe tettem, és azóta szép lassan kanalazgatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése