2013. január 5., szombat

Krumplileves

Újabban rákaptam a levesek készítésére, azt hiszem a hideg napokon nem is esik semmi jobban, mint egy tányér meleg leves. Ezúttal krumplilevest készítettem, de nem a hagyományos babérleveles formában, hanem rántással és galuskával.


Kellett hozzá:

  • 40 dkg burgonya
  • 1 répa
  • 1 petrezselyem
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 paradicsom
  • petrezselyemzöld
a rántáshoz:
  • 1 ek liszt
  • 1,5 ek olaj
  • 1 kk pirospaprika

A krumplit és a zöldségeket megpucoltam és felkockáztam. Egy lábasba tettem, annyi vizet öntöttem rá, hogy bőven ellepje, egészben beletesszük a hagymát és a paradicsomot és ízesítjük. 
Amikor a zöldségek majdnem megpuhultak, hozzáadjuk a rántást a leveshez. Hozzáadjuk a petrezselyemzöldet is és összeforraljuk. Vajgaluskát is készítettem hozzá, az elkészítéséről bővebb infót itt olvashatsz. Tálaláskor egy kis tejföllel is megbolondítható, krémesebb lesz tőle, de tejföl nélkül is nagyon nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése