2013. június 28., péntek

Sajtkrémleves

Egyik este valami gyors krémlevesre vágytam, és ami még emellett szólt, hogy volt egy kis maradék gomba előző napról. Így hát gondoltam összedobok valamit, és így is lett.
Az elkészítése nem egy nagy kunszt, és jutalmunk egy jó kis gőzölgő krémleves. Természetesen a gomba elhagyható, de én ezt csak plusz adalékként főztem bele.
Jöjjön hát az elkészítése, lépésről-lépésre:

  • a vajat felolvasztjuk majd a lisztet picit megpirítjuk rajta (én ezután adtam hozzá a gombaszeleteket)
  • hozzáadjuk a sajtot és felöntjük a húslevessel, ügyelve arra, hogy a leves meleg legyen, különben a sajt kicsapódik
  • lassú tűzön kb 10 percig forraljuk, majd a felvert tojássárgáját állandó kevergetés mellett hozzáadjuk (a tojássárgája is kicsapódik, ezért figyeljünk arra, hogy a leves ne forrjon)
  • sózzuk, borsozzuk és az apróra vágott petrezselyemzöldet is hozzáadjuk
  • botmixerrel pépesítjük és pirított kenyérkockával tálaljuk 



Hozzávalók:

  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 10 dkg reszelt sajt
  • 1 l húsleves (kockából)
  • 3 tojássárgája
  • bors
  • petrezselyemzöld


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése