2016. július 18., hétfő

Gyümölcsrizs

Már jó ideje ki szerettem volna próbálni a nagyrészt keleti gyorséttermek repertoárjából ismert finomság otthoni verzióját. Bátran állíthatom, nem egy bonyolult művelet, inkább időigényes. 



Ami mindenképp kell majd bele:
• 10 dkg rizs (kerekszemű ajánlott, én sima rizst használtam)
• 8 dl tej
• 1 csipet só
• vaníliás cukor (2-3 csomag) vagy sima cukor és vaníliarúd (2 ek cukor, 1 vaníliarúd)
• 2 dl tejszín (amiből a hab készül)
• gyümölcs

A rizst a csipet sóval elkevert tejjel feltettem főni. Gyakran kell kavargatni, különben a fazék aljáról véshetjük majd le az odaégett cumót. 

Akinek épp akad otthon, a vaníliarúd kikapart belsejét is felhaszálhatja. Én vaníliás cukrot adtam hozzá, amikor krémesre (de nem pépesre) főtt. Miután a cukrot jól elkevertem benne, folpackal letakartam és hűtőbe tettem. 

Közben kiolvasztottam ribizlit és epret (értsd egy tálba betettem a hűtőbe olvadni). 

Mikor a rizs kihűlt, a tejszínhab felét mixerrel, a másik felét óvatosan egy fakanál segítségével hozzákevertem. 

Tálaláskor rétegeztem a gyümölccsel, csoki híjján egy lehelletnyi kakaóval szórtam meg a tetejét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése