2016. július 3., vasárnap

Mirabella szilva lekvár

A lekvárfőzés területén még eddig nem kisérleteztem. Most viszont kénytelen voltam átesni a megpróbáltatáson.

Fürdőszoba felújítás közben leszüreteltem a szilvafát. A ropogós, friss gyümölcs napokig várta, hogy befőttesüvegbe kerüljön. Befőttként. Így választhattam, hogy bevállalom a pálinkafőzést vagy lekvárt kotyvasztok. Utóbbi mellett döntöttem. 

Kezdők szerencséje vagy csak született tehetség vagyok, nem tudom. A szerénység mellett az biztos, hogy isteni finom lett. 

Belevalók: 
• 2,5 kg szilva
• 1 rúd fahéj
• 1 tasak Dr Oetker dzsemfix 
• 70 dkg cukor 
• fél deci citromlé


A megmosott szilvát a fahéj rúddal együtt feltettem a tűzre. Nagy lángon, néha megkeverve nagyjából 20 perc alatt megfőztem. Rengeteg levet eresztett, így vizet abszolút nem adtam hozzá. Egy apró lyukú tésztaszűrőn a fakanalam segítségével átszűrtem egy másik fazékba a gyümölcslevet/gyümölcspépet. Hozzáadtam a dzsemfix-et, 5 percig főztem, majd a cukorral és a citromlével felfőztem. 
Üvegekbe öntöttem és lefedve fejre állítottam az üveget pár percre. Ha kihűlt, irány a kamra. Esélyes, hogy elfogy még mielőtt beáll a hideg időszak. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése