2016. július 18., hétfő

Mediterrán paradicsomleves

"Ahány ház, annyi szokás!" - tartja a mondás. Ez beigazolódott a paradicsomlevesnél is. Számtalan kitünő receptet átböngésztem, de a végén úgy döntöttem, hogy spontán leszek és elkészítem a saját verziómat. 

Az apróra felkockázott vöröshagymát olajon kicsit megpirítottam, a vékony szeletekre felvágott répát és burgonyát is hozzáadtam a nyers paradicsomszeletekkel együtt. A rotyogó zöldségekre rákanalaztam a paradicsompürét majd felöntöttem vízzel, a leveskockát és a fűszereket is beleszórtam. Legvégül a paradicsomkonzerv tartalma is elmerült a habokban és kezdetét vette a kísérletem. 
Mikor már minden hozzávaló pihe-puha volt, levettem a tűzről, kicsit hagytam hűlni és botmixerrel pépesítettem. 

Íme a végeredmény (pirítossal és extra petrezselyemzölddel):


Alapanyagok 3 személyre:

• 1-1,5 ek olaj
• 1 db közepes nyers paradicsom
• 1 közepes répa
• 2 kisebb krumpli
• 1 kisebb sürített paradicsom konzerv (140 g) 
• 1 darabolt paradicsom konzerv
• 2 db leveskocka
• petrezselyemzöld
• bazsalikom
• oregánó

Érdemes kipróbálni. Egy meleg nyári napon, egy esős őszi estén vagy akár ünnepi alkalomra tökéletes. Kis mozzarellával vagy akár chilli-vel is fel lehet turbózni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése