2013. május 27., hétfő

Rántott csirkemell bazsalikomos rizzsel

Ezt a fogást nem azért jegyzem le, mert annyira bonyolult az elkészítése, hanem, mert különleges alkalomra készült. Ugyanis az én drága menyasszonyommal május 8-án ünnepeltük a harmadik évfordulónkat. (Ezúton is üzenem, hogy nagyon szeretlek!)

Az elkészítésről csak pár szóban:
  • a fagyasztott csirkemellet kiolvasztottam, vékony szeletekre vágtam
  • klopfolóval (erdélyiesen potyolóval) kissé megvékonyítottam a hús szeleteket
  • mindkét oldalát megszórtam sóval és annak rendje és módja szerint bepaníroztam (liszt, tojás, prézli)
  • majd olajban aranybarnára sütöttem az összes szeletet
  • a rizst olajon picit megdinszteltem, felöntöttem vízzel, megszórtam vegetával és megvártam amíg felforr, majd elzártam
  • miután elzártam, megszórtam őrölt bazsalikommal és jól összekevertem, majd fedő alatt hagytam, hogy elkészüljön

A képen látható a végeredmény. A rizst még forrón kis tálkába tettem, jól belenyomkodtam (mint a vizes homokot a vödörbe homokozáskor) és pár percig a mikróba tettem. Majd szépen kiborítottam a tányérra. A húst kis tejföllel locsoltam meg, ezt lehet variálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése