2013. május 30., csütörtök

Pupusas

Édesanyám küldte el a receptet, és még másnap ki is próbáltam. Sejtettem, hogy finom lesz, és a kis adag ellenére nagyon jól laktunk belőle hárman is, sőt maradt is.
A pupusas egy tortilla-szerű kaja, El Salvador nemzeti étele. A töltelék szabadon variálható, én az eredeti töltelékkel készítettem, de mindenki azt keverhet hozzá, amit szeret, vagy amit a hűtőben talál.
A feltüntetett mennyiségből 6 db lesz, de amint már említettem, nagyon teletömi a bendőt, így nem tudunk sokat enni belőle egyszerre.


Hozzávalók: 

       a tésztához
  • 30 dk liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk só
  • 50 ml olaj
  • 120 ml víz
      a töltelékhez
  • 2 ek tejföl
  • 10 dkg reszelt sajt
  • egy maréknyi sonka feldarabolva
  • egy fél maréknyi bacon apróra darabolva
  • 1 paprika felkockázva
  • egy fél vöröshagyma apróra felkockázva
  • 2 gerezd fokhagyma
  • egy csipet só

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és félretesszük pihenni. Előkészítjük a töltelék összetevőit, mindent feldarabolunk, és az összes hozzávalót elkeverjük egy tálban.
Ha végeztünk a töltelékkel, a tésztát 6 egyenlő részre osztjuk, kb fél cm vastagságúra kinyújtjuk és egy púpos evőkanálnyi tölteléket teszünk a közepére. Az alsó és felső széleit behajtjuk, majd a két oldalán is hasonlóan, összecsipkedjük, hogy ne nyíljon szét és kicsit lelapítjuk.
Amint a hat batyuval elkészültünk, teflon serpenyőben olaj nélkül megsütjük előbb az egyik, majd a másik felét is. Vigyázzunk, hogy oda ne égjen túlságosan.

Jó étvágyat hozzá!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése