2012. augusztus 29., szerda

Csirkébe csavarva

Tegnap ismét fehérje napunk volt Lollcsimmal. És persze vacsira nekiálltam készíteni valami finomat, de először csak tanácstalanul szuggeráltam a fél kiló fagyos csirkemellet a tányéron. A szezámmagos csirke, a tojásos szelet és a natúr szelet között őrlődtem, amikor rám tört az ihlet.
Vékony szeleteket és hosszú csíkokat vágtam a húsból, egyik oldalát sóztam, borsoztam. A vékony szeletekre tettem egy hasonló szélességű sonkacsíkot, padlizsán és cukkini darabot, majd felgöngyölítettem és fogpiszkálóval átszúrtam, hogy ne essen szét. A hosszabb csíkok közé egy virslit tettem, majd a virslire felcsavartam a csirkedarabot és hasonló módon rögzítettem. Lett kb 6 db sonkás-zöldséges és 3 db virslis tekercsem. A maradék, kisebb húsdarabokat összekockáztam, fűszereztem. Egy lapos tepsit vékonyan kiolajoztam, és arra pakoltam a csirkehúst. Fűszert tettem még a tetejére, kis só-bors-bazsalikom, és becsúsztattam a sütőbe. 15-20 perc alatt elkészült, közben néha forgatni kellett, hogy minden oldala szépen átsüljön, és ne ragadjon a tepsihez. 
Nemcsak a látvány volt étvágygerjesztő, hanem ízre is kitűnő volt. És Lollcsim megkoronázta egy kis joghurtban elkevert grillfűszerrel. Köret is illett volna hozzá, ám azt hús napon nekünk, diétázó, földi halandóknak, nem tanácsos. Viszont így is bőségesen elég volt és még maradt is kóstolóba anyóspajtáséknak. 

2 megjegyzés: