2012. október 9., kedd

Cukkinis csirke

Nálam minden főzős kaland úgy kezdődik, hogy összegyűjtök a konyhaasztalra mindent, ami lehetséges alapanyag lehet. Ha épp nincs konkrét ötletem, akkor előbb eldöntöm, hogy milyen típusú kaja is lesz, és ennek tudatában tornyozom fel a húst, a zöldséget vagy a gyümölcsöt.
Ez alkalommal hagyma, cukkini, paprika és csirkehús került a középpontba hosszas rostálás után. Aztán még egy kis cukkini, mert közben kiagyaltam, hogy akkor én most cukkinis csirkét fogok készíteni, és még egy jókora darab cukkinit odapakoltam. Kis fémtálakba rakosgattam mindent, hogy egyszerűbb legyen adagolni, és ne kelljen válogatni.
Miután mindent feldaraboltam, a hagymát olajon feltettem pirulni (ez nálam az alaplépés). A hagymát követte a paprika, majd kisvártatva a felkockázott csirkehús. A cukkinit később adtam hozzá, mert az viszonylag hamar megpuhul.
Kavargattam, hagytam puhulni az összetevőket, érni az ízeket. Fűszer címszó alatt só, bors, bazsalikom kapott helyet a főztömben.
Igazából azért lett cukkinis csirke, mert csomó cukkini volt itthon, de egyébként bármilyen más zöldséggel ugyanúgy el lehet készíteni (pl zöldbabbal, kukoricával, karfiollal, gombával). Vagy akár gyümölccsel is, idény és igény szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése