2012. október 6., szombat

Zöldség káposztalevélben

Halom zöldség feküdt egy rakáson, az asztal egyik sarkában. De ránézésre semmi használható nem akadt közötte. Cukkini, karalábé, paprika, karfiol, kelkáposzta viszont annál inkább. Külön-külön remek ételt tudtam volna rittyenteni bármelyikből. De most a cél az volt, hogy egytálétel szülessen belőlük. A koncepció megvolt, csak a kivitelezés döcögött.
Tudniillik töltött káposztát szerettem volna készíteni csupa zöldségből. A kelkáposztát támadtam meg elsőként, jó pár levelet lehántottam róla és sós vízben feltettem néhány percig főni. Éppen csak hogy megpuhuljon kissé. Közben összevágtam karfiolt, paprikát, karalábét, cukkinit és természetesen hagymát.
A hagymát feltettem pirulni, ráborítottam a paprikát és a karalábét, kisvártatva a karfiolt és a cukkinit is. Majd vártam, hagytam, hogy minden szépen megpuhuljon. Sóztam, borsoztam, majd grillfűszerrel is jó alaposan megszórtam, és egy kis chiliport is belecsempésztem. Mikor mindez jó puhára összefőtt, a káposzta leveleit szépen kiteregettem, és egy jó nagy adag zöldséget tettem a közepére, összecsavartam és máris készen volt a töltött zöldségem.
Csücskömmel jóízűen belakmároztunk belőle. És bezsebeltem jó pár dicséretet is a főztömre. Dupla siker.


Ami kell hozzá:

  • 3-4 kisebb fej vöröshagyma
  • egy kisebb karfiol fele
  • egy negyed cukkini
  • 3 paprika
  • 5-6 káposztalevél
  • egy közepes karalábé
  • só, bors
  • grillfűszer
  • chilipor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése