2012. november 19., hétfő

Almás pite

Apai nagyanyám nagyon sokszor készíti el a süteményt a mai napig, az ő verziója porcukros és a család egyik nagy kedvence. Én még sosem készítettem almás sütit, igazából nagyon semmilyent sem, inkább csak segédkeztem az elő-, illetve elkészítésükben. 
Egy kis vasárnapi nasi után kutatva, utam végül a nagy halom almához vezetett, ami ott pihegett mit sem sejtve a konyhapulton. Miután minden hozzávalót összegyűjtöttem, indulhatott a sütizés.


Miből mennyit:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • fél csomag sütőpor
  • 7-8 közepes alma
  • 2 tojás meg egy tojás sárgája
  • egy kis dobozos tejföl
  • darált dió
  • fahéj
  • egy csipet só

Az összes hozzávalót előzetes porciózás után egy tálba zuttyantottam, a szingli tojás sárgája kivételével. Az majd csak a legeslegutolsó lépésnél kell, amikor szépen bekenegetjük a tészta tetejét. Természetesen a diót és a fahéjat sem az alaphoz adjuk hozzá, ugyanis ők majd a töltelék feltuningolásáért lesznek felelősek.
Ha minden a tálba került, jól összegyúrjuk, hogy egy könnyű, lágy tésztát kapjunk. Fóliával vagy konyharuhával letakarjuk és hűtőbe tesszük 30-40 (inkább 40) percre. Amíg a sütialap a frigóban "pihen", meghámozzuk és lereszeljük az almát. Én egy kb egyujjnyi vastag almaréteget kaptam ebből a mennyiségből. A reszelt almát lecukrozzuk, de mehet rá egy kis citromlé vagy reszelt citrom héja is, aki a pikánsabb változatot szereti.
Mire az almával végzünk, hacsak nem vagyunk almareszelő bajnokok (én nem vagyok - még), akkor éppen lejár a tészta sziesztája, jöhet a nyújtás. Kettévágjuk, egyik felét kinyújtjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Az almát szépen eloszlatjuk, megszórjuk fahéjjal és dióval. Majd kinyújtjuk a tészta másik felét és azzal szépen betakargatjuk, a széleit jól benyomkodva. Villával megszúrjuk és akcióba lép a tojás sárgája is, ugyanis most kell vele kenegetni. Előmelegített sütőben 180C-on kb 40-45 perc alatt készen is van.

1 megjegyzés:

  1. és Anyukám szerint mindenkinek azt kell mondani, hogy borzasztó és ehetetlen, hogy nekünk maradjon meg az egész mert annyira jó lett:D

    VálaszTörlés