2012. november 5., hétfő

Petrezselymes krumpli gombás húsdarabokkal

Mikor elkezdtem kipakolni az alapanyagokat, már volt egy elképzelésem, mit is fogok főzni, de a konkrét kajaötlet csak szokás szerint útközben kristályosodott ki.
Pár szem krumplit sós vízben feltettem főni, és amíg puhult, a hagymát, a kaliforniai paprikát, a gombát szeleteltem fel. Hagymából két közepesebb egyedet választottam, paprikából elég volt egy kisebb is, a kalaposból meg kb. 9-10 darab elégnek bizonyult. Mivel a krumpli mellé valamilyen hús dukál, ezért körülnéztem, mit tudnék felhasználni feltéthez. Végül a virslire és sonkára esett a választásom, virsliből 5-öt, sonkából meg 2 egész szeletet aprítottam.
Amikor a krumpli megpuhult, leszűrtem, meglocsoltam olajjal és kicsit hagytam rotyogni, jól megpakoltam petrezselyemmel és néhány kavargatás (pár perc) után el is készült. A hagymát közben kis olajon elkezdtem pirítani, majd a paprika is a forró olajon landolt, ezt követték a virsli és sonka darabok, és a gombát csak utoljára adtam hozzá. Sóval, borssal és őrölt köménymaggal ízesítettem. Amikor a gomba is megpuhult, nem maradt más hátra, csak bőségesen megpakolni a tányérokat és jóízűen elfogyasztani. Ami be kell, hogy valljam nem esett nehezünkre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése