2012. november 27., kedd

Tojásmentes rántotta

A trendi cím ellenére semmi köze a rántottához. Bár való igaz, hogy tojásmentes, mert egy cseppnyi tojás sincs benne, annál több zöldség, főként krumpli, hagyma és paradicsom.
Négy nagyobb krumplit felcsaptam egy edénybe, és só helyett vegetát tettem a vízbe, abban rotyogott. Közben két nagyobb paradicsomot felszeleteltem, és egy közepes hagymát apróra vágtam. Mikor a krumpli félpuhára főtt, leöntöttem a levét és nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Egy evőkanálnyi vajon feltettem pirulni a paradicsomszeleteket, szépen kiterítve a serpenyő aljára, és amikor már kezdett puhulni, rákanalaztam a krumplit. A reszelt krumplit előbb feltúrbóztam a felaprított hagymával, majd megszórtam bőségesen vegetával és pirospaprikával. Lefedtem, és kb. 5 percig hagytam őket együtt szaunázni, majd jól összekevertem, így olyan állaga lett, mint egy rántottának. Megszórtam bazsalikommal és lezárás után füstölt sajttal is.
A paradicsomnak köszönhetően kissé savanykás, de fűszeres "rántottát" sikerült összehoznom, és ráadásul csupa zöldségből. Reggelire, nasira, vacsira, vagy csak úgy pikk-pakk elkészíthető.


Kell tehát bele:

  • négy nagyobb krumpli
  • két nagyobb paradicsom
  • egy közepes hagyma
  • egy evőkanálnyi vaj
  • vegeta (só)
  • pirospaprika
  • bazsalikom
  • füstölt sajt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése