2012. november 12., hétfő

Tejdesszert csokival

Hozzávalók:

  •  1 liter tej
  • 3 evőkanál méz
  • 1 teáskanál sütőpor
  • fahéj
  • 2-3 kocka Milka csokoládé
  • 3 evőkanál kakaó
  • másfél evőkanál cukor
  • kis víz
  • diónyi vaj
A receptet eredetileg Renja blogján olvastam. Gondoltam kipróbálom. Kicsit átvariáltam, feldobtam egy kis csokiöntettel és fahéjjal. A végeredmény egy ízletes, krémes, csokis finomság lett.

Első lépésként a  tejet a mézzel és a sütőporral együtt feltettem közepes lángon rotyogni. Folyamatos kavargatás mellett több, mint másfél óra alatt sűrűsödött be. A tej fele addigra elpárolgott a lábosból, és a helyén sűrű krém maradt. Üvegpoharakba öntöttem a tej-massza felét, a másik felét visszatettem a tűzre és néhány kocka Milka csokit dobtam bele. A csoki pillanatok alatt elolvadt. A sima tejkrémet megszórtam egy kis fahéjjal, majd ráöntöttem a csoki masszát. Gőz fölött a kakaót és cukrot kis vízzel jól elkevertem, majd csomómentesre kavartam. A tűzről lehúzva beletettem a vajat és hagytam elolvadni. Majd a tejkrém tetejére öntöttem. Nemcsak mutatós, de nagyon finom desszert kerekedett belőle. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése