2012. november 21., szerda

Tejfölös babfőzelék párizsi csíkokkal


Vagy ahogy Erdélyben mondanák, szemes paszuly főzelék.


A recept:
  • 40 dkg fehér bab
  • fél dl olaj
  • 4 púpos evőkanál liszt
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 darab babérlevél
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 dl tejföl
  • 1 evőkanál ecet
  • pirospaprika
  • só 
  • víz

 Azt hiszem ez az egyszerűnek tűnő, és igazából egyszerű főzelék volt életem egyik legnagyobb kulináris kihívása. Több okból is. Elsősorban mert Lollcsücsköm nagyon szereti a babos kajákat, én meg beígértem neki egy finom babfőzeléket. Másodsorban meg begyűjtöttem egy jó kis megfázást torokgyulladással és fülgyulladással egybekötve, így sem a szagokat nem éreztem, sem az ízeket. Harmadsorban pedig még sosem készítettem rántást. Ilyen feltételek mellett főzni kicsit bonyolultabb. De sikerült.
A konzerv babot egy edénybe öntöttem és beledobtam a két babérlevelet (ezt később akár ki is lehet halászni). Egy kisebb edénybe az apróra szeletelt vöröshagymát és fokhagymát az olajon elkezdtem üvegesre pirítani. Majd ráöntöttem a kiporciózott lisztet és gyors kavargatás mellett zsemleszínűre pirítottam. A pirospaprikát is hozzákevertem, majd hideg vízzel simára kevertem. Közben pár perc alatt kis lángon a babot is átmelegítettem, és hozzácsaptam a rántást. A főzeléket jól besűrítettem, a tejfölt, ecetet és még egy késhegynyi sót hozzákevertem, és hagytam felforrni.
Állagra krémes lett, ízre a párom szerint hasonlít a krumplifőzelékre. Feltétnek pár szelet párizsit csíkokra vágtam és kis olajon megpirítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése