2012. december 13., csütörtök

Csokis scones

Ami nem más, mint egy édes pogácsa csokidarabokkal. Érdekessége, hogy nem sütőben kell sütni, hanem serpenyőben. És mindössze fél óra alatt elkészül.


Ami biztosan kell bele:
  • 25 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
  • 6 dkg vaj
  • 6 dkg cukor
  • 3 evőkanál tej
  • 1 tojás
  • 3 kocka étcsokoládé

A csoki kivételével az összes hozzávalót alaposan kimértem és egy tálban jól összegyúrtam. A csokidarabokat csak a legvégén adtam hozzá, és azt is jól eldolgoztam benne. A tésztája picit kemény lesz, de vékonyan lisztezett vagy porcukrozott deszkán jól nyújtható, nem ragad. Fél ujjnyi vastagságúra nyújtottam és egy pohár (vagy egy kiszúró) segítségével korongokat szaggattam belőle. Egy serpenyőben kis vajon mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. Nagyon hamar megpirul, állandó felügyeletet igényel. Sütés után még lágy, de ha állni hagyjuk pár órát, akkor picit keményebb állagú lesz. Nekem picit olyan, mintha nagyon puha cookies-t ennék. Könnyű és gyors és édes és csokis. 


Recept forrása: Ízek és élmények blog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése