2012. december 10., hétfő

Villámgyors sajtos pogácsa

Úgy látszik az adventi időszak beköszöntével, egyre több süti kerül majd az asztalra.
Ezúttal megpróbálkoztam az egyik nagy kedvencemmel, a sajtos pogácsával is. És azt hiszem gyakran fogok próbálkozni vele, mert telitalálat volt.
Ami nagyon jó, hogy nem kellett keleszteni, nem kellett az élesztővel bajlódni, csak összegyúrni és így pikk-pakk ment a sütés. Lett is 3 tepsivel.
A vajat lassú tűzön fel kell olvasztani, majd hozzáadni a lisztet, a reszelt sajt felét, a sót és a tejet, majd jó becsületesen össze kell gyúrni. A felírt liszt mennyiség mellé még kell liszt a gyúráskor és nyújtáskor, akkor jó, ha már nem ragad a tálhoz és a kezünkhöz.
Ha elértük a megfelelő állagot, lisztezett deszkán kinyújtjuk, kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Én a kiszaggatáshoz egy kis méretű poharat használtam, teljesen megfelelt a célnak. A tésztát olyan vastagra nyújtjuk, amilyenre szeretnénk a pogácsát is, mert a sütőben nem fog változni a mérete.
A pogácsák tetejét szépen megkentem  tojássárgájával és megszórtam sajttal. Előmelegített sütőben kb 30-35 perc alatt szépen megsül.
Könnyű, sajtos, ropogós. Ha egyszer elkezdted tömni magadba, nincs megállás.


Kell bele:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg Rama
  • 20 dkg reszelt sajt (trappista, füstölt)
  • 2 teáskanál só
  • 2 dl tej
  • 1 egész tojás 
  • tojás a kenegetéshez

2 megjegyzés:

  1. Nini, nekem is ilyen szarvasom van. Szerintem ugyanattól a személytől kaptuk ajándékba :D

    VálaszTörlés
  2. azt én nem tudom, de ez a rén anyóspajtásé... :)

    VálaszTörlés