2012. december 3., hétfő

Vajas fenyők

Az otthon ízei gasztroblogon találtam a receptet még korábban, de elraktároztam későbbre, amikor majd lesz időm és minden alapanyagom az elkészítéséhez. Most volt. Pofonegyszerű az elkészítése, és a süti pedig percek alatt elfogy.


Hozzávalók: 

  • 40 dkg liszt
  • 18 dkg margarin
  • 3 egész tojás
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 teáskanál só
  • vegeta
  • melegszendvicskrém

A vegeta és a melegszendvicskrém kivételével minden hozzávalót egy tálba öntünk. Jól formálható tésztát gyúrunk belőle, majd ujjnyi vastagságúra nyújtjuk és kiszúróval kiszaggatjuk, ezt annyiszor végezzük el, amíg el nem fogy a tésztánk. Az adventi időszak kezdetére való tekintettel fenyőfa alakú kis sütiket sütöttem, de akinek nincs kiszúró formája, egy pohár is megteszi. 
Az igazi ok, amiért a süti mellett döntöttem, mert ott volt egy doboz felbontott melegszendvicskrém, és azt fel szerettem volna használni. De sütöttem sima vegetásat is, aminek előtte tojássárgájával megkentem a tetejét. Több ötletem is van már a sütihez, újragondoltam az eredeti receptet, szóval várhatóan lesz még több variációja is. 

És ha már advent, akkor itt az idei koszorúnk is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése