2012. szeptember 19., szerda

Fahéjas - vaníliás gyümölcsleves

Meggyőződésem, hogy a diéta is csak akkor igazán elviselhető, ha közben egy-két jó falat is kerül az asztalra és nem csak a koplalásról és tilalmakról szól.
Mint már korábban is említettem, amióta diétázunk, egyre többet és egyre jobban főzünk. Különben is változatosan étkezünk, és legtöbbször arra is odafigyelünk, hogy mit eszünk, de mostanában még annál is inkább. Az otthon fellelhető alapanyagokból dolgozunk nagyrészt, és nem használunk beszerezhetetlen és irtó drága fűszereket sem, mégis sikerül különleges kajákat összehozni.
Anyóspajtás görög gyümölcslevese mellett persze az én legújabb próbálkozásom még gyerekcipőben jár, de azért ez már egy lépés, jobban mondva váltás. Ugyanis eddig a leveskészítésbe maximum besegítettem, de önállóan csak néhány alkalommal próbálkoztam eddig. 
Gyümölcsnapon, délután valami jó kis falat után kutakodva, elterveztem, hogy összedobok egy jó kis könnyű levest. Volt is otthon egy rakás szőlő, alma, banán. Nosza, összevágtam szeletekre a hozzávalókat és felöntöttem vízzel. Lefedtem fedővel is, hogy gyorsabban puhuljanak a gyümölcsdarabok. Kb negyed óra, húsz perc alatt készen is volt, ízesítettem fahéjjal és vaníliás cukorral, még két percig kavargattam, és utána jöhetett a pocibatöltés. 
Nem volt túlságosan fűszeres, de a fahéj jellegzetes íze jól érvényesült, a vaníliás cukor pedig inkább édesítette a gyümölcsöket. Külön elismerés volt, hogy cCsücsköm kétszer is szedett a tányérjára. 


És hogy miből mennyit? 

  • öt -hat közepes alma 
  • 1-2 banán
  • 3 gerezd szőlő
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fahéj, ízlés szerint

2 megjegyzés:

  1. gerezd szőlő:D ez így leírva még mulatságosabb:)))
    amúgy akkor most jöhetnek a sütik nem? ha már életed első önálló levesén túl vagy.

    VálaszTörlés
  2. próbálkozni éppen lehet, talán nem is sülne el (ki) olyan rosszul... :)

    VálaszTörlés