2012. szeptember 16., vasárnap

Milka csoki házilag

Már többször akartam itthon csokit készíteni, de eddig minden alkalommal leszavaztuk. Beszereztük a fő alapanyagot, a tejport és nekiláttam, hogy összedobjam mindannyiunk kedvencét.
Legelőször mindent odakészítettem az asztalra, bekapcsoltam a mérleget és nekifogtam a hozzávalókat kicentizni.

A hozzávalók:
  • fél kg cukor
  • 2 dl tejszín
  • 10 dkg (tea)vaj
  • 25 dkg tejpor
  • 3 púpos evőkanál kakaó
  • 2 csomag vaníliás cukor

Én feleztem a mennyiséget, biztos, ami biztos, előbb kis adagban próbálkozom. A cukrot, a tejszínt és a vajat lassú tűzön 6-8 percig főztem, néha meg megkavargattam. Amíg a vaj olvadozott a cukros tejszínben, a tejport, a vaníliás cukrot és a kakaót összekevertem egy fémtálban és odakészítettem a fortyogó szirup mellé, hogy amikor eljön az idő, hozzáönthessem. Kivártam a 8 percet, és hozzáadtam a tál tartalmát a gőzölgő alaphoz. Mivel kis adagot készítettem, egy lapos sütőedényen maximum papírvékony csokit kaptam volna, így egy kisebb, hosszúkás jénait kibéleltem alufóliával, és abba kapartam át a már összekevert csokimasszát. Igyekezni kell ám vele, mert gyorsan elkezd megszilárdulni. És igazából ezt követően csak ki kellett várnom, hogy kemény, igazi csokivá váljon.

4 megjegyzés:

  1. Mindent a leírtak szerint csináltam, de nem szilárdult meg. Nyúlós massza lett belöle. Mi lehet a gond?

    VálaszTörlés
  2. Mindent a leírtak szerint csináltam, de nem szilárdult meg. Nyúlós massza lett belöle. Mi lehet a gond?

    VálaszTörlés
  3. Hagyd ki belölle a tejszint! Helyette 2 dl vizet hasznälj.. Ugy tuti lessz😊🤗

    VálaszTörlés