2012. szeptember 15., szombat

Vegetáriánus rakott krumpli

Úgy érzem, hogy amióta elkezdtünk diétázni, az, hogy nem ehetünk bármikor bármit, nem egy akadály, hanem csak egy újabb lehetőség, hogy egyre jobb és jobb fogások kerüljenek ki a kezem alól. Minden alkalom egy újabb kihívás, hogy az alapanyagokat egy kis kreativitással megfűszerezhessem és a megszabott határokon belül mégis egy teljes egészet alkothassak.
még a sütőben
Édesanyám írta az egyik e-mailjében, hogy hétvégén rakott krumplit készít öcsém kérésére. Napokig motoszkált a fejemben, hogy már jó rég nem készítettünk mi sem, viszont a diéta miatt nem is lehet ki tudja még meddig. Aztán péntek este, mialatt a krumplit pucoltam, ismét eszembe jutott a rakott krumpli. A krumpli mellé felvagdostam még hagymát, uborkát, paprikát, paradicsomot, kivajaztam vékonyan egy jénait, és rétegesen telepakoltam kizárólag zöldségekkel.
Egy sor krumplival kezdtem, sóztam, borsoztam, majd egy sor hagyma, paradicsom és paprika, ismét kis só, aztán újra krumpli. Legfelül krumplival tetőztem a zöldség-emeleteket, és jól befűszereztem. Egy kisebb darab tököt is felgöngyölítettem a tetejére. Előmelegített sütőben egy órán keresztül főni hagytam, már csak azért is, mert nyers krumplival készült, és annak több idő kell, amíg elkészül. Amikor a felső réteg már ropogósra pirult, kikaptam a sütőből, majd hamarjában nekiláttunk és jól belaktunk a nem éppen szoba hőmérsékletű finomságból.

1 megjegyzés:

  1. forró és finom:) szerintem a főttkaja nem is az igazi szobahőmérsékleten.

    VálaszTörlés