2012. szeptember 27., csütörtök

Zöldség-burger


Na nem úgy, nem a McDonald's burgereinek egészségesebb változatáról van szó (nem is rossz ötlet), hanem az étel kinézetéről. Ugyanis tepsiben sült zöldséget készítettem, kicsit másképp.
Kezdetnek pár nagyobb szem krumplit sós vízben félpuhára főztem. De igazság szerint lehet szinte teljesen puhára is, annál gyorsabban sül majd át a sütőben.
Mialatt a forró vízben puhult a krumpli, sörretket, egy nagyobb fej hagymát, répát, paprikát, paradicsomot szeleteltem fel. A félbevágott burgonyák belső felét jó alaposan sóztam, borsoztam, majd erre pakoltam a különféle zöldségszeleteket, mindegyiket fűszereztem, hol petrezselymet, hol sót, hol borsot tettem rá, a végén pedig a tetejére a krumpli másik felét. Így egy krumpli közé szorultak a zöldségek.
A zöldség-emeletet átszúrtam egy, esetenként 2 fogpiszkálóval a biztosabb tartás miatt, és betettem az előmelegített sütőbe.
Gyorsabban átsül, és a teje is szebben megpirul, ha meglocsoljuk kis olajjal.  A "tolteléket" lehet variálni, idény és igény szerint. Fel lehet turbózni sajttal vagy sonkával is akár. Egyszerűen és könnyen elkészítheti otthon bárki a házi zöldség-burgerét és azt hiszem én is kipróbálok majd még több variációt is (közben rám tört az ihlet).

3 megjegyzés: