2012. szeptember 23., vasárnap

Főtt krumpli diós zöldségraguval

Egy korábban kipróbált ötlettől vezérelve, amiről beszámoltam itt, úgy döntöttem ismét alkotok valami hasonlót. Csak ezúttal zöldségből. Még mielőtt kifundáltam volna, hogy konkrétan mit és hogy fogok elkészíteni, már tudtam, hogy diót mindenképp teszek a főztömbe.
Nekiláttam az előkészületeknek, krumplit pucoltam, zöldséget aprítottam. Míg a krumpli főtt, a zöldségeket felszeleteltem. Hagymából egy nagyobb és egy kisebb fejet szeleteltem fel vékonyan, egy közepes kaliforniai paprikát, 3 paradicsomot is odakészítettem, ezenkívül még répából és petrezselyemből is használtam 1-1 darabot. 
A hagymát fél ek. vajon elkezdtem pirítani, majd hozzáadtam fokozatosan a paprikát, aztán a répát és petrezselymet is. Mikor már puhulni kezdett, rápakoltam a paradicsomot is, és hagytam, hogy jól rotyogjon a paradicsomlében a zöldségragu. A diót is rögtön a paradicsom után belekevertem. Mikor már elfőtte az összes levét, sóval, borssal és petrezselyemzölddel ízesítettem, és egy csipet cukrot is rászórtam, hogy az ízek jobban érvényesüljenek. 
A főtt krumpli és a kissé fűszeres diós zöldség, bár elsőre lehet furán hangzik, de remek páros. És nagyon, nagyon finom így együtt. A zöldségragu akár külön, például húsok mellé is passzol, akár külön köretként is megállja a helyét.. De ha zöldséges diétán vagy, akkor főtt krumplival telitalálat. 

2 megjegyzés:

  1. és ebből is duplán szedtem, szóval bizonyítom, hogy jó volt:)) de olyan mmmm szőlőset úgy ennék holnap..:)

    VálaszTörlés
  2. Csücsköm, szíves örömest készítek neked olyan mmm szőlőset. :)

    VálaszTörlés